Çikolatalı Vegan Muffin

Evet ne söz vermiştik geçen yazımızda; bir tane vegan kek tarifi verecektik! Hemen işe koyulalım ve yazalım o zaman… Sizlere de yaptıktan sonra afiyetle yemek düşsün…


Hayatınızdan lezzet eksik olmasın, güzel günler.



Çikolatalı Muffin (Yaklaşık 6 tane):
• 115 ml soya sütü
• ½ yemek kaşığı sirke
• 50 g bitter çikolata (kakao oranı yüksek olanlarından)
• 25 g saf kakao
• 75 g şeker
• Bir tutam vanilya tozu
• 115 g un
• 35 g zeytinyağı veya kolza tohumu yağı
• ¼ çay kaşığı kabartma tozu
• ¼ çay kaşığı karbonat

Hazırlanışı
• Fırını 175 °C’de ısıtın.
• Çikolatayı doğrayın. Soya sütünü bir kapta ısıtın ve kaynar kaynamaz çikolatayı ekleyin. İyice karıştırın ve çikolata eridiği zaman ocağı söndürün.
• Ilıkken; sirke, karbonat, kabartma tozu, kakao, şeker, vanilya, yağ ve un ile iyice karıştırın.
• Muffin kalıplarına dökün ve yaklaşık 20 dk fırında pişirin.
• Soğuduktan sonra meyvelerle servis edin.

Afiyet olsun!

Yorumlar

  1. yazılarınızdan anladığım üzere ya da yanlış anladığım üzere vegansınız. beslenme bilimine ilginiz olduğunu görüyorum ve merak ediyorum :)acaba ne işle uğraşıyorsunuz?

    YanıtlaSil
  2. Merhaba,
    Yok vegan değilim hatta vejetaryen bile değilim ama çevremde böyle olanlar var. Ve onların oldukça bilinçli olmaları, diyetlerini bir felsefeye oturmaları çoğu zaman beni mutlu ediyor, saygı duyuyorum.
    Ee tabi bir yemeğe davet ettiklerinde ise koşa koşa gidiyorum;)
    Ne işle uğraştığıma gelince beslenme eğitimi bilim dalında, mutfak kültürü üzerine yüksek lisans yapıyorum. Haliyle sürekli yeme-içme üzerine çalışıyorum. Lisansta da bu alanda eğitim aldım, liseden de Mengen Aşçılık mezunuyum...
    ---
    Bu arada az önce blogunuza baktım, harika yazılar yazmışsınız, paylaşımlarınız için teşekkürler.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yorumunuz için teşekkürler...

Bu blogdaki popüler yayınlar

Uluslararası Doğrama Şekilleri, Usûller ve Özellikleri

Bir Aşçının Temel Özellikleri

Çıraklık/Kalfalık, Ustalık ve Usta Öğreticilik