Bursa Mutfağı Kitabı

Osmanlı’dan Cumhuriyete Bursa Mutfağı kitabının geldiği paketin üzerinde, Gönderen: Zedal KONDAKÇI yazıyordu. Bu ismi görünce, hemen merakla beklediğim kitap olduğunu anladım. Ve gerçekten çok sevindim, mutlu oldum!

Çünkü yıllar öncesinde, Zedal Hanım ile tanışmamız itibariyle, kendisinin Bursa mutfağı saha çalışmaları yaptığını biliyordum. Nitekim Bursa Gastronomi Çalıştay’larına da önemli ve nitelikli katkılar sunmuştu. Halkbilimci olduğu için de meseleye ilimsel ve ehemmiyetle yaklaşıyordu. Bu da bir mutfak kültürü çalışanı olarak bana ayrı bir güven veriyordu. Bir araya geldiğimiz zamanlarda, birikimlerine şahit oldukça elindekileri yayınlamaları hususunda ricalarda bulunuyordum.

İşte, pakette kendisinin adını görünce muhteşem bir hissiyata büründüm. Nitekim paketi açınca hiç yanılmadığımı anladım. Bursa İl Kültür ve Turizm Müdürü Sayın Ahmet GEDİK ile birlikte, saha çalışmalarını çeşitli dokümanlarla zenginleştirerek önemli bir kitabı biz okuyuculara sunmuşlar.

Çınar ağacı yaprağı ile Osmanlı Devleti’ni, Cennet Sofrası vurgusuyla da Bursa’nın inanç turizmi açısından önemini yansıtmışlar.

Kitapta halk mutfağına, özel günlere, inanış ve deyimlere, öğünlere, kışlık yiyeceklere, mutfak araçlarına ve gereçlerine, yani genel Bursa mutfak kültürü açıklamalarına yer vermişler. Ardından Bursa mutfağında yer alan çorbalara; sebze ve bakliyat yemeklerine; hamur yemeklerine; et, balık ve sakatat yemeklerine; pilavlara; yabani ot ve mantar yemeklerine; tatlılara; reçel, hoşaf, bozaya ve süt ürünlerine harikulâde örneklerle yer vermişler.

Tabii Bursa Mutfağı ile yakından ilişkili ve anlamlı birçok görsel ile de pekiştirmeler yapmışlar.

Ne kadar tebrik ve teşekkür etsek azdır. Kadim şehrimiz Bursa’mızın bilimsel yöntemlerle elde edilmiş bulgulara dayalı, güvenilir muhteşem bir mutfak kitabı oldu. Bizlerin çok işine yarayacak. Eminim Bursa hizmet sektörü çalışanları, şehrin turizm paydaşları, şehir odaklı popüler ve akademik çalışma yapan bireyler ve işletmeciler çok faydalanacaklar. Bu miras her daim bilinecek ve icra edilebilecek…


Osmanlı’dan Cumhuriyete Bursa Mutfağı-Cennet Sofrası

Hazırlayan: Ahmet GEDİK ve Zedal KONDAKÇI

T.C. Bursa Valiliği

ISBN: 978-605-149-987-1

329 sayfa

 

Yorumlar

  1. Your topic is very good and useful for us ... Thank you for sharing your information.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yorumunuz için teşekkürler...

Bu blogdaki popüler yayınlar

Uluslararası Doğrama Şekilleri, Usûller ve Özellikleri

Bir Aşçının Temel Özellikleri

Çıraklık/Kalfalık, Ustalık ve Usta Öğreticilik