Alan Eğitimi


Son günlerde gerek ilköğretimden liseye, gerekse liseden üniversiteye geçiş sürecinde olduğumuzdan küçüklerden ve ailelerinden sürekli sorular almaktayım. Diğer alanlarda çok detaylı bilgiler veremem ama aşçılık-beslenme alanında elimden geldiğince yardımcı oluyorum.

Aşçılık mesleğini edinmeye çalışanlara otelcilik meslek liselerindeki mutfak-aşçılık bölümlerini; özellikle Mengen Aşçılar Anadolu Otelcilik Turizm Meslek lisesini tavsiye ediyorum. Nitekim öğrenciler bu okuldaki 4 yıllık eğitimleri süresince İngilizce ağırlıklı ve pratiğe yönelik detaylı eğitim alıyor, sınıflarındaki müfredata göre değişen saatler içersinde ilk önce teorik eğitim alıyor, ardından okuldaki tam teçhizatlı uygulama mutfaklarında pratik yapıyorlar, yine okulun uygulama otelinde direk müşterilere hizmet sunuyorlar. Yine 10 ve 11 sınıflarda Mayıs-Eylül ayları arasında, genellikle kıyıdaki birinci sınıf konaklama işletmelerinde (5 yıldızlı oteller ve birinci sınıf tatil köyleri, butik tesisler, vb) staj görüyorlar, birebir sektöre adapte oluyorlar. Bu da yetmiyor dönüşlerinde tuttukları staj dosyaları ile okul meslek öğrenmelerince detaylı bir sınava tabi tutuluyorlar. Mezuniyetlerinde ise kullanacakları araç ve gereçleri o saatte öğrenecekleri bir uygulama sınavını geçmeleri isteniyor. Diplomalarını ellerine alınca da hârika iş fırsatlarını yakalayabiliyorlar.

Lise sonrası alan eğitimlerinde ise çeşitli üniversitelerde yer alan bölümleri öneriyorum. Ön lisans düzeyinde; aşçılık, gastronomi (ve mutfak sanatları), ağırlama hizmetleri, gıda teknolojisi vb; lisans düzeyinde gastronomi ve mutfak sanatları, beslenme ve diyetetik, yiyecek içecek işletmesi, vb; yüksek lisans ve doktora düzeyinde beslenme eğitimi, turizm otelcilik, ev yönetimi ve beslenme, beslenme diyetetik, vb…

Tabi bu önerilerde en önemli nokta, mesleğe büyük ilgi duymak, araştırmacı ve gelişime açık olmak; çünkü bu alandaki eğitim en iyi okullarda da alınsa kişi amaçsız ise maalesef ki iki adım öteye gidemiyor, sonuç hayal kırıklıkları oluyor.

Tüm öğrencilerin gönüllerince eğitimler alabilecekleri bölümlere yerleşmelerini ve aşçılık mesleğini ileriye taşımaları için sonsuz başarılar diliyorum.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Uluslararası Doğrama Şekilleri, Usûller ve Özellikleri

Bir Aşçının Temel Özellikleri

Çıraklık/Kalfalık, Ustalık ve Usta Öğreticilik