Ege Yemekleri ve Mutfak Kültürü İçin Kaynakça


Zaman zaman tematik kaynakçalar talep edilen e-postalar alıyorum. “Şu bilgilere nereden ulaşabiliriz?”, “şu konuyla ilgili tarifler nerede vardır?”, “şu bölgenin yemekleri üzerine hangi kitapları önerirsiniz?” gibisinden. Bende elimden ve zihnimden geldiğince önerilerde bulunur, detaylıca yazarım. Ancak düşündüm ki bunları sizlerle de paylaşsam güzel ve faydalı olacak. En çok talep edilen Ege konuları olunca ilk paylaşımı da bu yönde yapıyorum ve aşağıya bu konuyla ilgili bir kaynakça yazıyorum.

Lezzetler!

1.      Afyon Karahisar Mutfağı, Afyon Kocatepe Üniversitesi (Yayına Haz.), Afyon Eğitim Sağlık ve Bilimsel Araştırmalar Vakfı, Yayın no: 10
2.      Ege Bölgesi Yemekleri, Nevin Halıcı, Ankara Güven Matbaası
3.      Ege Mutfağı, Metin Gümüş, Kar Yayınları
4.      Ege Mutfağı: doğası, otları ve ot yemekleriyle Bodrum, Edibe Berk, Troya Yayıncılık
5.      Egeli Doktorun Mutfağı, Fedon Alexander Lindberg, Çev: Aycan Türk, Dharma Yayınları
6.      Girit Yemekleri "Bir Ege Lezzeti", Asuman Burgucuk-Ayşe İpek Uraz, Karakutu Yayıncılık 
7.      Giritli Türklerin Mutfağından Ot ve Sebze Yemekleri, Şerife Tunçgenç-Mustafa Tunçgenç, Türkiye İş Bankası Yayınları
8.      Kızınız Defneyi, Oğlumuz İskorpite: Ege Pazarlarından Lezzetlerle Yaratıcı Yemekler, Didem Şenol, Yapı Kredi Yayınları
9.      Kuzeyden Güneye Doğudan Batıya Yöresel Mutfağımız, Deniz Gürsoy, Oğlak Yayınları
10.  Mavi Turkuaz : Ege'den Akdeniz'e Kıyıların Efsanesi, Sadun Boro, Şadan Gökovalı, Gökçen Adar, Teb
11.  Nedim Atilla’nın kişisel internet sayfası: www.nedimatilla.org
12.  Tarihten Günümüze İzmir Mutfağı, Nedim Atilla, İzmir Büyükşehir Belediyesi Yayınları

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Uluslararası Doğrama Şekilleri, Usûller ve Özellikleri

Bir Aşçının Temel Özellikleri

Çıraklık/Kalfalık, Ustalık ve Usta Öğreticilik