Durmuş Calp’a 3 Soru


Üç sorumu Eskişehir’in en şık ve hoş restoranı olan OdaRestoran’ın[1] sahibi Durmuş Calp’a yöneltiyorum.
Bir Bolu’lu olan Calp; hayatını yeme-içme sektöründe geçirmiş, 1992 yılından beri kendi restoranında Eskişehir’in en leziz yemeklerini sunmak için çaba sarf ediyor.
Türk mutfağı ağırlıklı bir menü uygulayan Calp, yarı zamanlı olarak çeşitli eğitim kurumlarında dersler ve kurslar veriyor. Sadece ticari kaygı gütmeyerek, mesleğimizin gelişimi için de elinden geleni yapmaktan çekinmiyor… 


1-      Ülkemizde ve yurt dışında birçok yerde bulunduğunuz. Bu deneyimlerinizden yola çıkarak ülkemizdeki yeme içme işletmelerini değerlendirir misiniz?  Ve bununla bağlantılı olarak, ilgili eğitim kurumlarına neler önerirsiniz?
Maalesef ülkemizde işletmelerin birçoğu işin ticari yönünü düşündüğü için meslek aşkı gibi bir şey yok gibidir. Nasıl daha çok kazanırım, yatırdığım parayı en kısa zamanda nasıl geri dönüşüm yaptırabilirim ve daha çok para kazanırım diye düşünülmektedir. Bu yüzden de aşçılık mesleği ve restoran işletmeciliği sadece bilenlerin değil de; parası çok olanların yaptığı bir sektör haline gelmiştir. Bu düşünce hakim olduğu için, mesleğe kalifiye elaman kazandırma gibi bir düşüncesi de olmuyor tabi...
Eğitim kurumlarındaki hoca ve yöneticiler bencilliği bir kenara bırakıp ahi evran ahlakıyla eğitim vermelidirler!... Ve piyasadan, işin mutfağından eğitim konusunda tecrübeli ustalardan yardım almalıdırlar. 

2-     Gözde mutfak aletiniz? Olmazsa olmazınız? 
Bıçak takımları, mise en place[2], sanitasyon. 

3-      Gıda, aşçılık ve yemek üzerine gözde sözünüz?
Usta aşçı olmak için yemekle birlikte pişmek gerek, yemek yapmak bir zevk olması için emeğinin içine sevgini de vermelisin...
Bu sanatı iş diye yapma; bu gerçek bir sanattır…


[1] Adres: Organize Sanayi Bölgesi, 2. Cadde, Nu: 1/A, (Sanayi Odası Yanı), Eskişehir Tel.: 0222 236 0047 Belge Geçer: 0222 236 0231
[2] Ön hazırlık

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Uluslararası Doğrama Şekilleri, Usûller ve Özellikleri

Bir Aşçının Temel Özellikleri

Çıraklık/Kalfalık, Ustalık ve Usta Öğreticilik